Apr 8, 2013

20 Tam och nydraken av Jo Salmson

Denna boken handlar om Tam och hans vänner. Och så handlar den om den största draken. Precis när draken dör så föds en ny drake och dom döpte draken till nydraken. Tam kämpar och kämpar för att bli drakriddare. Men han blev inte det. Istället blev någon annan drakriddare. Om du läser boken får du veta vem. Tam fick som uppdrag att alltid vara nära prinsessan. Tam blev ledsen för att han inte blev drakriddare. Men det gick över några timmar senare.

Jag tycker att den här boken är bäst av alla böcker som jag har läst.

Jo Salmson, om du läser det här så snälla kommentera. Förresten, hur kan du skriva så bra böcker. Jag tror det är för att du är bäst och äger. För mig är du världens bästa författare.

Snipp snapp snut, så var recensionen slut!

Homajun i 3:an

1 comment:

Unknown said...

Hej! Jag blev jätteglad när jag läste din recension. Roligt att du tycker om mina böcker. Jag skriver just nu på sista delen i serien Maros resa. Sedan ska jag börja skriva en fortsättning på Tam-serien. Stor kram från Jo Salmson (som ju heter Catharina Wrååk - Jo Salmson är mitt författarnamn)

Monstret i natten av Mats Strandberg